Øg salget på Amazon

Annoncørbetalt indhold skrevet i samarbejde med wemarket.dk: Har du forsøgt at få dine varer solgt gennem Amazon? Måske du gerne vil skabe en forretning, der når længere ud end du kan klare med din egen webside.

Her har Amazon blandt andet den fordel, at den henvender sig til et internationalt publikum – det er en af de største salgsplatforme i hele verden, og lige så stille er det efterhånden også blevet stort i Danmark.

For virkelig at blive synlig på Amazon, kan det godt betale sig at investere lidt penge i Amazon Ads. Det fungerer akkurat som annoncering på blandt andet Google og kan være med til at gøre, at du kommer først i køen, når man skal have fat i potentielle kunder.

Der er måske mange, der tilbyder samme type af produkter, som du gør, og så er det med at være den, der skaber det bedste blikfang, så du i sidste ende ender med handlen.

Hvordan fungerer Amazon Ads?

Hvis du ikke tidligere har beskæftiget dig med annoncering på Amazon, eller måske slet ikke har gjort det i det hele taget, kan det være svært at få det startet.

Her kan du med fordel prøve at hente hjælp hos et marketingbureau, der har erfaring og ekspertise på netop det område. Det handler blandt andet om, at teksten skal være præcis, og at billedet viser det relevante produkt.

Desuden skal du være opmærksom på, at der ikke kan anvendes præcist samme annoncer på Google og Amazon. Eller jo, det kan der reelt set godt – men så er det ikke sikkert, du kommer lige så langt frem i køen, for de to søgemaskiners algoritmer er forskellige.

Det betyder, at de kigger efter noget forskelligt i dine tekster – så det, der måske fungerer rigtig godt som en del af Googles annoncering, giver ikke pote i helt samme grad, når du sætter den op via Amazon Ads.